A bank's commitments to its customers
1 We are not merely 'cooperative' in name, but also in our culture, attitude, and behavior, which is reflected in our interactions with our valued customers.
2 We promise to conduct our transactions with our customers in a collaborative, transparent, and fair manner.
3 We ensure that our documentation and processes are clear, free of any ambiguity, and that clear information is provided about our products and services.
4 When you open an account or avail any other services from us, we will provide you with clear information about the process, terms and conditions, and applicable interest rates.
5 We will assist you in operating the accounts and other services opened by you and will keep you updated. We will also inform you from time to time about changes in interest rates, bank service charges, and terms and conditions.
6 We will take prompt and sympathetic action to rectify any errors, resolve complaints, and adjust incorrect bank charges.
7 We will keep all your personal information completely confidential and provide you with secure and reliable banking and payment services.
ग्राहकों से हमारी अपेक्षाए :-
1 खाता खोलते समय ’’अपने ग्राहक को जानियें’’ नीति के पालन हेतु आवश्यक पहचान से संबंधित प्रपत्र दिये जावेंगे ।
2 आपके खाते को सुरक्षित रखने हेतु दिये गये सावधानी निर्देशों का पालन करें।
3 यदि शाखा द्वारा आग्रह किया जावे तो एटीएम एवं लाॅकर से संबंधित सेवाओं का उपयोग करेंगे ।
4 लाॅकर एवं अमानत खातों में नामांकन की सुविधा का अनिवार्यतः उपयोग किया जावे।
5 नवीन खाता खोलने के लिए किसी अपरिचित व्यक्ति का परिचय नहीं दिया जावे।
6 खाते में निर्धारित सीमा से कम राशि रखने, चेक अनादरित होने, राशि अंतरित करने, राशि संग्रहित करने आदि पर बैंक के निर्धारित दरों का भुगतान किया जावेगा। चार्जेस एवं सेवा दरों का विवरण बैंक की शाखाएॅं एवं बैंक की बेवसाईट पर उपलब्ध रहेगा ।
7 हमारे द्वारा दी जा रही सेवाओं में सुधार हेतु आप वहुमूल्य सुझाव देवें ताकि हम अपनी त्रुटियों को सुधार सकें एवं ग्राहकों को दी जा रही सेवाओं का उन्नयन कर सकें।